BRAK WOLNYCH MIEJSC

 

RANGERS (9-17.08.2024)

piątek (18:00) - sobota (10:00)

Całkowity koszt obozu = 2680 zł
(pełna wpłata musi być dokonana najpóźniej 30 dni przed rozpoczęciem obozu, pod rygorem skreślenia z listy uczestników)

 

Zapisy na wybrany turnus, tylko online
(po zapoznaniu się z programem, Deklaracją uczestnika i Kartą Zgłoszenia oraz akceptacją Regulaminów)

 

Rezerwacja miejsca na turnusie
(następuje po zapisaniu się online, wpłaceniu zadatku oraz przesłaniu mailem do 7 dni wypełnionej Deklaracji, Karty Zgłoszenia na obóz i Regulaminu Uczestnika)


Zadatek: 680 zł
(musi być wpłacony w ciągu trzech dni)

 

Rabat 200 zł

(przysługuje w przypadku rezerwacji miejsca, przesłania dokumentacji i pełnej wpłaty za turnus dokonanej do 5 maja)

 

Rabat 80 zł

(udzielany jest osobom, które były już uczestnikami naszych obozów)

 

Rabat 100 zł
(udzielny jest kolejnemu rodzeństwu, które jest też uczestnikiem naszego obozu)


RABATY ŁĄCZĄ SIĘ !!!

 

UWAGA! DOPŁATY specjalne

Uczestnicy obozu będący na specjalnej diecie (wegetariańskiej, bezglutenowej, bezlaktozowaj) muszą ten fakt wpisać w Karcie Zgłoszenia oraz dokonać dopłaty 90 zł


Wpłaty na obóz proszę dokonywać na konto:
Nazwa: Stowarzyszenie Survivalu SZKOŁA TYGRYSÓW
ING BŚl. nr 59 1050 1142 1000 0023 6313 3030
Tytuł: (imię i nazwisko dziecka) oraz zadatek rezerwacyjny lub opłata za obóz RANGERS w terminie  9-17.08.2024

Zapoznaj się z Regulaminem SZKOŁY TYGRYSÓW

Pobierz Kartę Zgłoszenia, Deklarację i Regulamin

Pobierz Wyposażenie własne uczestnika

Pobierz Oświadczenie opiekunów prawnych dziecka

 

 

Wszystkie obozy organizujemy w strukturach Stowarzyszenia Survivalu „SZKOŁA TYGRYSÓW”. Aby być uczestnikiem obozu, trzeba przystąpić do Stowarzyszenia wypełniając Deklarację Członka oraz Kartę Zgłoszenia (do pobrania powyżej).

 

Wszystkie nasze Obozy, zgodnie z zaleceniami MEN, są zgłaszane i zatwierdzane przez Kuratorium Oświaty.

 

Rezerwacja miejsca na obozie

- kliknij na zdjęciu u góry -

REZERWUJ MIEJSCE

(otworzą się zapisy online)

PRZYPOMINAJKA

  • Obóz zaczyna się w piątek o 18:00, a kończy w kolejną sobotę o 10:00
  • Przyjazd uczestnika na obóz i jego odbiór przez prawnych opiekunów odbywa się we własnym zakresie
  • Przyjmowanie uczestników na turnus w godz. 17.00 – 18.00, a odbiór 9.00 – 10.00
  • Zajęcia prowadzimy niezależnie od pogody – dlatego dzieci powinny być wyposażone zgodnie z zaleceniami
  • W słoneczne dni niezbędna jest czapka/komin (zwany też buffą), a w deszczowe – kurtka oraz buty na zmianę
  • Przydaje się mały plecak na zajęcia w terenie, by m.in. zapakować bidon z wodą oraz kurtkę przeciwdeszczową
  • Latarka ułatwia przeprawy jaskiniowe i zajęcia nocne
  • Śpimy w namiotach - Pamiętajcie o spakowaniu śpiwora, karimaty, podusi
  • Jemy w warunkach polowych – niezbędna jest menażka, kubek i sztućce
  • Obowiązkowo należy mieć przybory do mycia, ręcznik i nie zapomnieć o kąpielówkach
  • Warto mieć spray przeciw komarom i kleszczom
  • Pamiętajcie – to obóz, na którym telefon jest w depozycie u wychowawcy i jest udostępniany uczestnikowi w czwartek lub piątek na ok. 30 minut między 16.00 – 18.00
  • Hej ! Każdy uczestnik wyjeżdżający samodzielnie po raz pierwszy powinien wiedzieć, że na obozie nie będzie sam, a w trudnych chwilach zawsze będzie mógł liczyć na pomoc kadry i nowych kolegów

 

CENA OBOZU ZAWIERA:

  • Zakwaterowanie w wysokich, dużych namiotach podzielonych na boxy 4-osobowe z kanadyjkami – zgodnie z obowiązującymi procedurami sanitarnymi i edukacyjno-integracyjnymi
  • Dostęp do infrastruktury bazy biwakowej (jadalni, świetlicy, łazienek z ciepłą wodą, kręgu ogniskowego, terenu rekreacyjnego, basenu, boiska, wysokościowego toru przeszkód, mostów linowych, strzelnicy)
  • Posiłki 5 razy dziennie + woda niegazowana bez ograniczeń
  • Realizację bardzo aktywnego i ciekawego programu wraz ze sprzętem specjalistycznym
  • Opiekę wychowawców i kardy instruktorskiej oraz ratowników górskich i wodnych
  • Pamiątkową koszulkę
  • Pamiątkową buffę (komin wielofunkcyjny)
  • Ubezpieczenie NNW

ZAŁOŻENIA PROGRAMOWE OBOZU RANGERS survivalowo-ratowniczego:

Ten obóz to propozycja dla młodzieży szkół ponadpodstawowych. W programie m.in. nauka sztuki przetrwania z biwakowaniem w szałasie i plenerowym gotowaniem, pozyskiwanie i uzdatnianiem wody, wędrówki i orientacja w terenie, nauka pierwszej pomocy (również w czasie katastrof) i pozorowana akcja ratunkowa, nauka węzłów i wykorzystywanie ich do budowy improwizowanego sprzętu czy tratwy.

Podczas obozu realizowana też będzie - wspinaczka skalna i zjazd na linie, przeprawa przez mosty linowe, zjazd tyrolką, eksporacja jaskiń, jumarowanie, pływanie w basenie, jazda czterokołowcem, podstawy samoobrony, strzelanie z broni pneumatycznej, maskowanie, gry taktyczne, m.in. poszukiwanie zrzutu za pomocą mapy lub współrzędnych GPS albo wykrywaczy metali.

Pełna realizacja powyższego programu uzależniona jest od kaprysów pogody oraz od możliwości motorycznych i kondycji uczestników.

Wiek naszych obozowiczów na turnusach RANGERS i CYKLO to 14/15 - 18 lat.

 

CEL OBOZU:

Naszym celem jest propagowanie aktywnego wypoczynku, poznanie survivalu, wspinaczki i innych technik linowych oraz bytowanie w dużym kontakcie z przyrodą. Stawiamy sobie też zadanie przygotowania uczestników do szybkiego podejmowania ważnych decyzji i samodzielnych działań przedmedycznych w miejscu zagrożenia, uczenia uczestników samodzielności, zaradności, budowania koleżeństwa oraz sportowej rywalizacji i postaw fair play, poprawy kondycji, rozwijanie kreatywności i pozytywnych postaw. Podstawą naszych działań jest dobra atmosfera i poczucie bezpieczeństwa naszych uczestników oraz edukacja poprzez wykonywanie różnych zadań indywidualnie i zespołowo.

 

KADRA OBOZU:

Kadrą obozową są pedagodzy, instruktorzy rekreacyjnych zajęć survivalowych, ratownicy górscy i wodni, instruktorzy sportów walki, praktycy bushcraftu. Oni też pilnują dyscypliny, zapewniają bezpieczeństwo i realizują program. Kadra jest starannie dobierana. To odpowiedzialni, zaangażowani w pracy z młodzieżą ludzie, którzy świetnie potrafią przekazać swoją wiedzę i doświadczenie oraz zmotywować uczestników do działania i przełamywania ich własnych barier.

 

POŁOŻENIE:

Obóz realizowany jest na Jurze Krakowsko-Częstochowskiej w klimatycznym miejscu Bazy Biwakowej Ratowników Górskich.
Adres: 42-425 Lgotka, ul. Główna 1, powiat zawierciański, woj. śląskie.

Współrzędne GPS:
N 50° 33’ 44.3’’
E 19° 32’ 54.1”

Baza mieści się 100 m od drogi Nr 972 na trasie Kroczyce – Podlesice - Żarki; w odległości 2 km od Kroczyc, a 1 km od Podlesic, na rozległym, ogrodzonym i oświetlonym terenie w sosnowym lesie, w bliskim sąsiedztwie Jurajskich Parków Krajobrazowych, w sercu regionu wspinaczkowego i jaskiniowego.

Teren bazy ma boisko rekreacyjne, wysokościowy tor przeszkód, basen, strzelnicę, krąg ogniskowy, kuchnię i jadalnię, świetlicę, punkt opatrunkowy z dyżurem ratownika GOPR oraz Izbę Centrum Edukacji Górskiej z historycznymi zbiorami sprzętu turystycznego i ratowniczego.

 

Tutaj na bazę rodzice przywożą własnym transportem uczestników obozu i stąd je odbierają. Przy bramie opiekę przejmują wychowawcy.

 

WYŻYWIENIE:

Dbamy o to, by posiłki na obozach były urozmaicone i pełnowartościowe.

Pierwszy posiłek po rozpoczęciu obozu, to kolacja o 20:00. Ostatni (w dniu wyjazdu) – to śniadanie o godz. 8.00.

Codziennie jemy 5 posiłków (śniadanie, południczek – drugie śniadanie lub owoce na trasie, obiad, podwieczorek, kolację lub podczas niektórych zajęć obiadokolację). Śniadania przygotowują dyżurni uczestnicy obozu pod opieką i kontrolą wychowawcy. Obiady jemy w Gościńcu Jurajskim, a obiadokolacje mamy na bazie. Przestrzegamy stosowania zgłoszonych w karcie diet.

 

NOCLEGI:

Uczestnicy śpią w dużych namiotach na kanadyjkach albo zależnie od programu - w turystycznych namiotach typu iglo bądź w szałasach czy jaskini.

 

UWAGA! Ponieważ wobec zmian klimatu w Polsce są duże skoki temperatur dobowych - dni bywają upalne, ale noce bardzo zimne - sugerujemy, by wyposażyć uczestnika w cieplejszy śpiwór. Zamiast piżam wskazane są dresy (a w chłodne noce dodatkowo przydatne są ciepłe skarpetki i bawełniana czapka). Konieczna jest własna karimata. Jeżeli ktoś posiada – może zabrać hamak.

 

WŁASNY SPRZĘT I EKWIPUNEK:

  • mały plecak, śpiwór, karimat, (może też być hamak)
  • ubiór na każdą pogodę (może być w kolorach lasu)
  • mocne, wygodne buty na wibramie oraz adidasy,
  • czapka p.słońcu, strój kąpielowy, klapki,
  • bidon, menażka + kubek, sztućce, nóż,
  • podręczna osobista apteczka, jednorazowe rękawiczki silikonowe oraz płachta NRC (koc termoizolacyjny),
  • latarka czołowa, zapasowe baterie,
  • kompas/busola, długopis, notes,
  • krzesiwo, zapałki w szczelnym opakowaniu,
  • zalecana cienka linka, tzw. repsznur o długości 2 m i średnicy 5 mm,
  • kosmetyki (w tym preparat p.kleszczom), 2 ręczniki (duży i mały).

 

DO RODZICÓW:

Obozy prowadzone przez Stowarzyszenie są kameralne.

Dbamy o dobrą atmosferę na obozie, jednocześnie ze względu na bezpieczeństwo wymagamy od uczestników podczas zajęć specjalistycznych bezwzględnego podporządkowania się poleceniom instruktorów i wychowawców oraz szacunku dla kadry oraz kulturalnego i koleżeńskiego zachowania się wobec wszystkich.

 

Opiekę medyczną w razie konieczności – sprawować będą lekarze z Ośrodka Zdrowia SkalMED w Kroczycach, ul. Batalionów Chłopskich.

UWAGA! Lekarstwa stale przyjmowane przez uczestnika obozu należy wpisać na Karcie Zgłoszenia oraz na zleceniu (najlepiej podpisanym przez lekarza prowadzącego).

Lekarstwa należy zapakować w plastikowe pudełko - zamknięte i podpisane imieniem i nazwiskiem dziecka (flamastrem lub naklejką) wraz z kartką wewnątrz z podaniem sposobu dawkowania.

Lekarstwa w pudełku będą przyjmowane na bramie przez wychowawcę podczas przyjmowania uczestnika na obóz.

 

ZAPISY NA OBÓZ MOŻLIWE SĄ TYLKO PRZEZ SYSTEM REZERWACJI.

LICZBA MIEJSC OGRANICZONA.

Stowarzyszenie Survivalu SZKOŁA TYGRYSÓW
Baza Biwakowa Ratowników Górskich
ul. Główna 1
42-425 Lgotka
Współrzędne GPS:
N 50° 33’ 44.3’’
E 19° 32’ 54.1”
"Szarotka" Irena van der Coghen: 601 441 091
kontakt@szkolatygrysow.pl
POLITYKA PRYWATNOŚCI REGULAMIN SERWISU REGULAMIN STOWARZYSZENIA INFORMACJA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH